Гіперактивність

/Files/images/animatsii/lineechki/blesk181.gif

Причини :

-генетичні фактори;

- особливості побудови і функціонування головного мозку;

- пологові травми;

- інфекційні захворювання дитини в перші місяці життя.

Критерії

Дефіцит активності уваги:

- непослідовна увага, важко її утримати;

- не слухає , коли звертаються;

- часто губить речі;

- уникає завдань, які потребують розумових зусиль.

Рухове розгальмування:

- постійно крутиться;

- виявляє ознаки занепокоєння;

- спить набагато менше ніж інші діти;

- дуже балакучий.

Імпульсивність :

- починає відповідати не дослухавши запитання;

- перериває;

- погано зосереджує увагу;

- не контролює свої дії.

Рекомендації :

1. Працювати з дитиною на початку дня.

2. Зменшити робоче навантаження дитини.

3. Використовувати фізкультхвилинки.

4. Знизити вимоги до акуратності.

5. Посадити дитину під час занять поруч з дорослим.

6. Давати короткі , чіткі інструкції.

7. Давати дитині можливість вибору.

Неуважність

/Files/images/animatsii/lineechki/blesk201.gif

Причини :

- низький рівень розвитку довільності;

- переважає ігрова мотивація навчання;

- низький рівень уваги.

Критерії :

У дитини 6-7 років процеси збудження переважають над гальмуванням; чим менша дитина, тим більше гальмування. Діти у віці 5-7 років можуть зберігати активну увагу лише впродовж 10-15 хвилин.

Рекомендації :

Формуванню довільної уваги сприяє участь дитини у сюжетно-рольових іграх, образотворчій діяльності, аплікаційній діяльності тощо. Утримати увагу може жвава, емоційна, виразна мова педагога. У грі формуються передумови навчальної діяльності, тому навчання шестирічок має відбуватися через гру.

Агресивність

/Files/images/animatsii/lineechki/File120.gif

Причини :

- деякі соматичні захворювання чи захворювання головного мозку;

- виховання в родині;

- характер покарань, що застосовують батьки у відповідь на виявлення гніву.

Критерії :

- часто втрачає контроль над собою;

- часто сперечається з дорослими;

- відмовляється дотримуватися правил;

- навмисно дратує людей;

- звинувачує інших у своїх помилках.

Рекомендації :

1. Покарання не повинні принижувати дитину.

2. Навчати розпізнавати власний емоційний стан і стан оточення.

3. Розширювати поведінковий репертуар.

4. Відпрацьовувати навички реагування у конфліктних ситуаціях.

5. Учити брати відповідальність на себе.

Тривожність

/Files/images/animatsii/lineechki/lineechka11.gif

Причини :

- порушення взаємин між батьками і дітьми;

- завищені вимоги до дитини від батьків і вчителів;

- постійне порівнювання її з іншими дітьми;

- розлучення батьків;

- авторитарний стиль виховання в родині.

Критерії :

- не може довго працювати;

- червоніє в незнайомій ситуації;

- сняться страшні сни;

- руки холодні і вологі;

- поганий апетит;

- легко засмучується;

- не може стримати сліз;

- боїться труднощів;

- не впевнений у собі;

- під час виконання завдання дуже напружений.

Рекомендації :

1. Уникайте робіт, що враховують швидкість.

2. Не порівнюйте дитину з оточенням.

3. Частіше використовуйте тілесний контакт, вправи на релаксацію.

4. Сприяйте підвищенню самооцінки.

5. Будьте прикладом для дитини.

6. Не ставте завищених вимог.

7. Будьте послідовні у вихованні.

8. Не принижуйте дитину караючи її.

/Files/images/animatsii/lineechki/lineechka31.gif

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.