Гіперактивність
Причини :
-генетичні фактори;
- особливості побудови і функціонування головного мозку;
- пологові травми;
- інфекційні захворювання дитини в перші місяці життя.
Критерії
Дефіцит активності уваги:
- непослідовна увага, важко її утримати;
- не слухає , коли звертаються;
- часто губить речі;
- уникає завдань, які потребують розумових зусиль.
Рухове розгальмування:
- постійно крутиться;
- виявляє ознаки занепокоєння;
- спить набагато менше ніж інші діти;
- дуже балакучий.
Імпульсивність :
- починає відповідати не дослухавши запитання;
- перериває;
- погано зосереджує увагу;
- не контролює свої дії.
Рекомендації :
1. Працювати з дитиною на початку дня.
2. Зменшити робоче навантаження дитини.
3. Використовувати фізкультхвилинки.
4. Знизити вимоги до акуратності.
5. Посадити дитину під час занять поруч з дорослим.
6. Давати короткі , чіткі інструкції.
7. Давати дитині можливість вибору.
Неуважність
Причини :
- низький рівень розвитку довільності;
- переважає ігрова мотивація навчання;
- низький рівень уваги.
Критерії :
У дитини 6-7 років процеси збудження переважають над гальмуванням; чим менша дитина, тим більше гальмування. Діти у віці 5-7 років можуть зберігати активну увагу лише впродовж 10-15 хвилин.
Рекомендації :
Формуванню довільної уваги сприяє участь дитини у сюжетно-рольових іграх, образотворчій діяльності, аплікаційній діяльності тощо. Утримати увагу може жвава, емоційна, виразна мова педагога. У грі формуються передумови навчальної діяльності, тому навчання шестирічок має відбуватися через гру.
Агресивність
Причини :
- деякі соматичні захворювання чи захворювання головного мозку;
- виховання в родині;
- характер покарань, що застосовують батьки у відповідь на виявлення гніву.
Критерії :
- часто втрачає контроль над собою;
- часто сперечається з дорослими;
- відмовляється дотримуватися правил;
- навмисно дратує людей;
- звинувачує інших у своїх помилках.
Рекомендації :
1. Покарання не повинні принижувати дитину.
2. Навчати розпізнавати власний емоційний стан і стан оточення.
3. Розширювати поведінковий репертуар.
4. Відпрацьовувати навички реагування у конфліктних ситуаціях.
5. Учити брати відповідальність на себе.
Тривожність
Причини :
- порушення взаємин між батьками і дітьми;
- завищені вимоги до дитини від батьків і вчителів;
- постійне порівнювання її з іншими дітьми;
- розлучення батьків;
- авторитарний стиль виховання в родині.
Критерії :
- не може довго працювати;
- червоніє в незнайомій ситуації;
- сняться страшні сни;
- руки холодні і вологі;
- поганий апетит;
- легко засмучується;
- не може стримати сліз;
- боїться труднощів;
- не впевнений у собі;
- під час виконання завдання дуже напружений.
Рекомендації :
1. Уникайте робіт, що враховують швидкість.
2. Не порівнюйте дитину з оточенням.
3. Частіше використовуйте тілесний контакт, вправи на релаксацію.
4. Сприяйте підвищенню самооцінки.
5. Будьте прикладом для дитини.
6. Не ставте завищених вимог.
7. Будьте послідовні у вихованні.
8. Не принижуйте дитину караючи її.
Коментарi